Bleriot-Spad S.66 v.č. 15
F-AEFP
CIDNA
Chotěboř okr. Havlíčkův Brod 26.7.1929
Ilustrační snímek Bleriot-Spad S.66. Poměrně neobvyklý je zdvojený pilotní prostor na hřbetu trupu.
26. července 1929 došlo u nádraží v Chotěboři k nehodě letoun S.66 společnosti CIDNA. V pamětních listech Chotěboře se praví:
V 9 hodin ráno zbloudilo letadlo (dvouplošník mezinárodní letecké dopravní společnosti CIDNA) při letu z Vídně do Prahy v husté mlze. Letec, který se držel trati , kroužil nad nádražím a hledal místo k přistání, aby se informoval, kde je. Přistál na poli u státní silnice k Bílku proti nádraží a zarazil se o stromy, přičemž utrhl podvozek, levá křídla a rozbil vrtuli. Pilot, který byl v letadle sám, zůstal nezraněn. Pošta, které vezl 229 kg , byla odeslána drahou.
Fotografie via Zdenek Sabol
Záznam z francouzského civilního rejsříku:
F-AEFP Bleriot-Spad 46 > 66 15 F-AEFP Cie Franco-Roumaine /Le Bourget >CIDNA /00.08.22 890 Destroyed 9.29
Je otázkou, jestli byl letoun po události v Chotěboři opraven a měl o dva měsíce později další nehodu, nebo byl v září 1929 již jen odepsán?
Nádraží v Chotěboři jakoby nehody letadel přitahovalo. V podstatě na stejném místě došlo dne 2.1.1945 k nehodě kurýrního letadla zatím neznámého typu, jeho pilot událost nepřežil. Popsáno ZDE
Pavel Krejčí 3.2024