Junkers Ju 52 W.Nr. 6670
DE+IH
Kurierstaffel 110
Fl.- Fw. Hilbig †
Bf. - Gefr. Ernst Beins †
Bf. - Fw. Herman Schulze †
Bm. - Uffz. Otto Fritsche
Pec pod Sněžkou- Studniční hora 1.3.1941
Ilustrační obrázek Ju 52
Pozorný čtenář mého webu si jistě řekne - havárie Ju 52, Studniční hora, to tu přece nedávno bylo! Ano, bylo to tu /případ ZDE/ a je to tu zase!
Studniční hora jakoby Ju 52 přímo přitahovala. Dne 17.9.1939 na jejím svahu havaroval stroj od K Gr. z. b. v. 172 (3 mrtví), a 1.3.1941 další Ju 52 od Kurierst. 100 (rovněž tři mrtví, jeden zraněný).O havárii z r. 1941 kdysi vyšla zmínka v časopisu Veselý výlet (č. 14). "V únoru 1941 se zřítilo jiné vojenské letadlo na svahu v Modrém dole a v jeho troskách uhořeli tři vojáci. Jeden člen posádky včas vyskočil s padákem a zachránil se." O příčině nehody asi nemá cenu spekulovat, fakt, že člen posádky skáče z Ju 52 padákem je hodně neobvyklý. (pokud je pravdivá zmínka o seskoku)
Událost je podchycena v denním soupisu ztrát vydaném dne 4.3.1941:
Stroj W. Nr. 6670:
Původní majitel LUFTHANSA, "Reinhold Fritsche", pořizovací hodnota 153 260,00 RM + náklady na úpravy 20 468,01 RM, nákladní letoun, první let 3.4. 1940 (pod označením D-AEAO), stroj poté převzalo Luftwaffe - 29. června 1940 převzala kurýrní peruti vrchního velení armády, dne 1. března 1941 havárie: Petzer u Trautenau (Brunnberg), totální ztráta (kurýrní peruť 110), 100% ztráta. 3 mrtví: Ff. Fw. Hilbig, Bf. Gefr. Ernst Beins, Bf. Fw. Herman Schulze. 1 zraněný: BM Uffz. Otto Fritsche. Podle Lufthansy uvedena jako totální ztráta v roce 1941, hodnota: 131 719,60 RM.
Co byly Kurrierstaffeln:
These squadrons were mainly used to transport high ranking officers, war plans and other important documents from one headquarters to another by the quickest means possible. Courier Staffeln were also used to evacuate sick and wounded.
Historie Kurrierstaffeln 110: